Implementation of PP&C to unlock the full potential of SAP PMR

  • Foodstuffs South Island Co-operative is a market leader in New Zealand South Islands’sretail grocery industry

  • Headquartered in Christchurch, Canterbury (NZ)
  • The Co-operative supports the well-known brands: New World, PAK’nSAVE, Four Square, RaewardFresh, Henry’s and On The Spot
  • Proud to be 100% owned and operated by people from New Zealand
  • Revenue: $3.28 bn NZD (2021)

Further information: foodstuffs-si.co.nz 

Success Story

Implementation of PP&C to unlock the full potential of SAP PMR

retailsolutions' PP&C combined with SAP PMR optimise Foodstuffs' promotion planning and improve their margins

  • Manually managed promotion planning process led to fragmented ways of working; challenges caused by obsolete master data

  • Majority of promotions are vendor proposed, managing negotiations with vendors is time consuming

  • Manual maintenance of a large volume of promotions

  • Covid-19 pandemic let to the project being executed entirely remote

Promotion Planning & Calendar

SAP Promotion Management for Retail (PMR) was paired it with Promotion Planning & Calendar (PP&C), the out-of-the-box Industry Cloud solution for enhanced support of high-level promotion planning. 

Solution

  • Implementation of retailsolutions PP&C and SAP PMR to bring the end-to-end planning process on system -enabling working with accurate and up-to-date master data with automatic notifications of master data changes
  • Custom Vendor portal allows suppliers to view planned promotional activities and submit proposals for product promotionss along with associated funding ready for approval directly in the system
  • Automated offer terms construction based on proposed vendor rebate proposals and pre-configured target margins

Benefits

  • Improved coordination of the promotion planning process

  • Fewer mistakes, better accuracy, reduced rework, improved transparency

  • Less communication effort reduces the scope for errors and improves vendor relationships

  • Significant reduction in effort required to maintain promotional offers.

[Schwedisch]

We extremely value retailsolutions for their expertise in helping organisations like ours to maximise the return on investment from SAP CAR and SAP F&R implementation.

We are continuing an ongoing engagement with them to achieve further system efficiencies.

API

Kosta Ouskov,

Operational Excellence Manager –
Systems Optimisation

[Schwedisch]

The introduction of PMR promotions and planning tools has optimised our promotional functions in the Support Centre and our stores. We have gained many efficiencies and are already coming up with new ways to potentially add to these functions to enhance other areas of our promotional activities. Vendors are excited to use the new portal functionality and are enjoying the immediate visibility this provides them to assist with funding allocation and forecasting of upcoming promotional activity.

Foodstuffs South Island

Amanda Beatty,

SAP Retail Support Manager

image-6934

Att genomföra migreringen från det klassiska PMR till det nya PMR på CAR har avsevärt förbättrat lösningen för vår kampanjverksamhet, vilket har gett oss en framtidssäker plattform som möjliggör framtida strategiska initiativ. Genom ett starkt samarbete med Axfood-teamen kunde retailsolutions utmana våra befintliga anpassningar, dubbelarbete och komplexitet och leverera en mycket enklare, effektivare och tidsbesparande lösning, i tid och inom budget.  

Den relation vi har byggt upp med retailsolutions och den expertis som de tillhandahåller har varit avgörande för detta lyckade projekt och förhoppningsvis många fler projekt framöver.  

Axfood

Dick Due Pedersen,

avdelningschef Pris & Sortiment på Axfood IT

image-6922

retailsolutions tog sig verkligen tid att förstå affärsprocessen, vilket innebär att de kunde  föreslå förändringar i systemet som skulle göra själva affärsprocessen effektivare. 

Jag tror att det var en viktig del av detta framgångsrika genomförande. 

Axfood

Jenny Ekholm,

specialist på detaljhandelsprocesser

image-6928

Genoma tt uppgradera PMR till CAR-plattformen får vi en framtidssäkrad lösning att bygga vidare på. retailsolutions levererade som vanligt ett väl genomfört projekt och hjälpte oss med en lösning som fungerade dag ett.

Axfood

Nina Krantz,

affärsprocessägare

image-6940

Det lönade sig verkligen att ägna en hel del tid åt workshops. Vi har fått en bra lösning som inte bara sparar tid för verksamheten utan också leder till färre fel, vilket i sin tur innebär mindre jobb för alla, större förtroende för lösningen och därför nöjdare slutanvändare. 

Det finns många faktorer som förklarar varför det här projektet blev så framgångsrikt, men samarbetet mellan retailsolutions och Axfoods affärsverksamhet och intern-IT var definitivt en nyckelfaktor. 

Vi valde en "big bang"-driftsättning, vilket inte är Axfoods vanliga sätt att göra saker och ting, men vilken anmärkningsvärd start vi fick! 

En fantastisk planering och ett bra lagarbete ledde till en smidig övergång till daglig drift, och gjorde att teamet för go live-support inte hade någonting att göra! 

Axfood

Ine Seidel,

Applikationsspecialist SAP PMR, KPV

image-6916

Retailsolutions hade ett fantastiskt team, från arkitekter till projektledare, affärsanalytiker och utvecklare. De kan inte bara de lösningar som de arbetar med väldigt väl. Det är förståelsen av branschen och dess affärsprocesser som är avgörande när man utformar nya lösningar. 

PMR-projektet var ett verkligt nöje att delta i.  

Axfood

Ine Seidel,

Applikationsspecialist SAP PMR, KPV

image-4796

På mycket kort tid har vi alla fem kedjor representerade i apparna för kampanjplanering. Det har gått bra för oss tack vare en välbyggd lösning från retailsolutions och bra tester av våra slutanvändare

Axfood

Ine Seidel,

PMR-applikationsspecialist 

image-4794

Ur Axfoods perspektiv har det varit en fantastisk erfarenhet att arbeta med retailsolutions. Teamet har verkligen gjort ett utmärkt jobb och jag tror inte att vi skulle ha fått ett så lyckat resultat utan deras kunskap och kompetens om SAP PMR, detaljhandel och kampanjer.

Axfood

D. Lindmark,

programchef